Guilin: rijstvelden en bergen - Reisverslag uit Guilin, China van Rosa-Lin Sterke - WaarBenJij.nu Guilin: rijstvelden en bergen - Reisverslag uit Guilin, China van Rosa-Lin Sterke - WaarBenJij.nu

Guilin: rijstvelden en bergen

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Rosa-Lin

01 Mei 2016 | China, Guilin

Zojuist zijn we gearriveerd in Guilin. Guilin ligt in het zuiden van China.
Met een binnenlandse vlucht van Xi'an naar Guilin die 2 uurtjes duurde. Super relaxed. Het vliegveld in Xi'an was behoorlijk groot, maar niet echt druk en in Guilin hadden we onze koffers binnen 10 minuten dat we aankwamen. De gids die ons stond op te wachten dirigeerde ons in een auto die ons naar het Bravo Hotel bracht (5 sterren).
Onderweg naar het hotel merk je dat je echt in een totaal ander deel van China bent. Mooie bergen, rijstvelden, heel groen, meer laagbouw nog dan hoogbouw (hoewel ze ook hier weer hun stinkende best doen om alles vol te bouwen met flats).
Het hotel net verkend en een kopje koffie (Rosa-Lin met taartje!) in de hotel-bar/patio gedronken. Goed, volgens onze begrippen nog niet echt duur wellicht, maar voor hier wel;-). Dit doen we dus niet al te vaak hier.

Vandaag druppelen alle gezinnen uit onze groep ook binnen.
Er staat niets op het programma vandaag en morgen, alleen chillen en bijkletsen met de groep natuurlijk.
Iedereen heeft de afgelopen hun bezoek(en) gehad aan het kindertehuis, dus alle verhalen (die we wel al n beetje via de app hadden gehoord, leve WhatsApp) komen vandaag en morgen weer een keertje langs. Leuk om ieders verhaal te horen en ervaringen uit te wisselen. Zeker ook voor de kids.
Rosa-Lin is inmiddels al naar de lobby....afgesproken met een meisje van de groep dat ook al in het hotel is. Misschien praten ze er niet veel over, misschien wel...ze is zeker geinteresseerd in al hun verhalen...bij de een viel het bezoek tegen, bij de ander boven verwachting en weer anderen kregen bijvoorbeeld heel veel nieuwe informatie. PFff...voor iedereen een emotionele achtbaan geweest deze afgelopen dagen.
Daarom is het goed om even hier bij te kunnen tanken.
Er is een prachtig zwembad bij die poepsjieke hotel, helaas nu gesloten omdat het regent.;-( Temperatuur is hier goed, maar wel regenseizoen, dus klam en vochtig.
Maar goed, ze vermaken zich toch wel.
Vanavond met z'n allen eten....gezellig.

De verhalen van de Longmen Caves en het Terracotta leger waren wat summierder dit keer lees ik ;-)))
Ik kan er nog aan toevoegen dat beide ook weer zo mooi waren om te zien, mooie omgeving bij de Longmen Caves ook, aan het water. En spectaculair om te zien hoe in de rotswanden 100.000 Boeddha beelden (groot en klein) zijn gehouwen.
Het was lekker warm, 30 graden, dus we waren blij daarna in de high speed trein te zitten...lekker koel. Lijkt wel een vliegtuig. Elke coupé heeft 2 stewardessen;-)
Het terracottaleger was indrukwekkend. Zoveel opgravingen al...die boer die in 1974 bij het graven van een bron (put) op deze schat stuitte zal wel rijk zijn inmiddels (NOT!). Sinds 1979 open voor bezichtiging, maar pas de laatste 10 / 8 jaar een toeristische attractie.
Onvoorstelbaar hoe hier alles de laatste 10 jaar eigenlijk pas is begonnen. Chinezen zijn zelf pas sinds 2000 ook aan het reizen, dus die moeten hun land ook nog helemaal gaan ontdekken.

En waar wij de afgelopen dagen geweest zijn was het nu "rustig"! Nou, ik wil er niet komen als het er "druk" is.....dan word je gillend gek tussen al die mensen! En als ze nu netjes op elkaar wachten en elkaar de ruimte geven, zoals in het verkeer;-), maar nee, duwen en voorschieten is hier de normaalste zaak van de wereld.
Dus als we ergens dichterbij willen komen voor foto's sturen we Rosa-Lin....die vindt dat een uitdaging;-). "Gaaf om voor te dringen!"
Maar ja, hier mag het een beetje, thuis niet meer !!!! ;)

• 01 Mei 2016 - 12:39

Heidi:

Wat een heerlijk verhaal weer! Zie die rosa-lin met haar liefste gezichtje al voorkruipen. Haha
    Laat de komende dagen inderdaad alles maar eens klein beetje bezinken. En het horen van de verhalen van jullie medereizigers geeft ook weer stof tot nadenken. Lieve groeten

• 01 Mei 2016 - 17:48

Conny Vd Wiel:

Super leuk om jullie mooie verhalen te lezen!!
    Lekker genieten nog!!