Terracotta leger - Reisverslag uit Xi'an, China van Rosa-Lin Sterke - WaarBenJij.nu Terracotta leger - Reisverslag uit Xi'an, China van Rosa-Lin Sterke - WaarBenJij.nu

Terracotta leger

Door: Rosa-Lin

Blijf op de hoogte en volg Rosa-Lin

01 Mei 2016 | China, Xi'an

We gingen naar het terracotta leger(terracotta is : gebakken klei) .
We gingen eerst eigenlijk met een ander busje maar die was kapot .
Dus toen gingen we met een ander busje we gingen er naar toe lopen .
Toen zat daar nog een familie en toen reden we naar het terracotta leger .
Dus gingen we kijken heel indrukwekkend goede archeologen konden de beelden in elkaar zetten.
Ze zijn namelijk gesloopt door de latere macht hebbers zonde toch ?
Super veel beelden - 8000 soldaten - 130 rijtuigen - 670 paarden - en heel veel wapens zijn gestolen omdat ze die konden gebruiken .
O ja leuk weetje een Duitse student heeft zich een keer verleed als een soldaat , en hij is er stiekem tussen geglipt (niet betrap ) .
Totdat er iemand zij er leeft er 1 , De soldaten hadden er moeite mee om hem te zoeken uiteindelijk is het gelukt om hem te vinden .
We gingen naar de uitgang en toen we er net waren. . Zei iemand van de andere familie waar is mijn: Waar is mijn lens van de camera . ja hij was kwijt .
De gids en de man gingen zoeken , na heel lang zoeken kwamen ze .
En niks waarschijnlijk gestolen .
Toen gingen we naar de busjes nu zaten we niet meer bij de familie .
Dus in een ander busje .
We waren er eindelijk bij het hotel .
We gingen wat eten bij de MC lekker .
Uit eindelijk kwamen we bij de walmart veel leuke frummeltjes .
Daar na naar het hotel en nog wat gedronken en toen zzzzzzzzzzzzzzzzz

doei!!!
groetjes Rosa-Lin

• 01 Mei 2016 - 14:45

Opa En Oma Leijten:

Hoi Rosa-Lin Anita en Hans.
    Weer mooie verslagen van jullie .Zo te horen hebben jullie er echt weer van genoten.
    Inmiddels weer geariveerd bij de groep zag ik.Even bijkletsen allemaal en dan op naar je verjaardag
    Rosa-Lin Lin alweer iets leuks om naar uit te kijken.

• 01 Mei 2016 - 14:52

Opa En OmaLeijten:

Nog vele groetjes van Opa enOma Leijten mijn bericht was te snel weg.
    Geniet nog van jullie vakantie, het is weer zo voorbij.
    Doeii.

• 02 Mei 2016 - 13:45

Tante Mieke:

Hoi Rosa-Lin, Anita en Hans

Zoals ik zie en lees maken jullie wel een heel bijzondere reis met heel veel indrukwekkende
    gebeurtenissen, waarvan jullie nog lang zullen nagenieten.
    Jullie zullen straks na thuiskomst wel even moeten bijkomen van alle vermoeienissen,
    maar deze ervaringen neemt niemand ja af.
    Ik wens jullie nog veel plezier met het vervolg van de reis. Geniet er nog van.
    Groetjes.