Beijing taalles en fietstocht - Reisverslag uit Peking, China van Rosa-Lin Sterke - WaarBenJij.nu Beijing taalles en fietstocht - Reisverslag uit Peking, China van Rosa-Lin Sterke - WaarBenJij.nu

Beijing taalles en fietstocht

Blijf op de hoogte en volg Rosa-Lin

23 April 2016 | China, Peking

Hallo, eindelijk weer bericht nu vanuit Zhengzhou inmiddels.
Maar ik was gebleven bij de food market zie ik in Beijing. Dus verslag daar verder.
Belevenisje op zich;-)). Spinnen, slangetjes, maden op stokjes. Zeesterren op stokjes, inktvis was nog het normale eten. Toch maar niets geprobeerd ondanks dat onze gids gezegd had gerust alles te kunnen eten op die markt. Een stukje verderop was bljjkbaar n echte chinese food market..daar hoefde niemand iets te proeven....al die geuren die op je af komen is weer even wennen.

Op zaterdag hebben we in de ochtend chinese taalles gehad van Cherry en Wendy......hun engels was niet zo denderend....de muziek stond lekker open in het bike-cafe, en de juf praatte ook heeeel zachtjes. De kids vonden het wel leuk gelukkig...wij werden als ouders een beetje melig van ons "klasje" ;-)).
Chinese lunch en daarna het spannendste van die dag: fietsen door Beijing! Belevenis zeg....9 million bycicles jn Beijing is het lied, maar er zijn nog meer auto, s en wat scooters erbij...overal voetgangers...of het nou op het fietspad is of op een 5 baansweg....kris kras.
Dus op onze fiets met n groep van 24 was het manoeuvreren, maar de boodschap is: gewoon doorfietsen en je ervoor gooien;-)). Ze stoppen altijd op tijd ;-))
Op de fiets dus over het plein van de hemelse vrede, de kleine straatjes van de hutongs en langs watertjes en parkjes. Super!
Zijdemarkt vervolgens bezocht met z'n 3tjes....om even aan Rosa-Lin te laten zien en diner bij de Pizzahut. Twee keer warme Chinese maaltijd op een dag was teveel;-)).
En vervolgens kwam Kevin langs. Chinese zakenrelatie van Hans die in Beijing woont. Hij had 'n mooi cadeautje voor Rosa-Lin meegebracht, een bijzondere armband met 18 verschillende kralen die allemaal symbool voor staan voor iets. Mooi!