Nog een nachtje slapen - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Rosa-Lin Sterke - WaarBenJij.nu Nog een nachtje slapen - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Rosa-Lin Sterke - WaarBenJij.nu

Nog een nachtje slapen

Door: Rosa-Lin

Blijf op de hoogte en volg Rosa-Lin

19 April 2016 | Nederland, Nederland

We hoeven nog maar1 nachtje te slapen .
We hebben Zoë al weggebracht .
en morgen nog de laatste dingetjes doen .
en dan om 12:30 vertrekken we en dan gaan we om 17:35 vliegen.

Wanneer ik hier iets op zet kan verschillend zijn omdat:
We tijds verschil hebben wel 6/7 uur veel he ?

ik ga nu afsluiten
groetjes Rosa-Lin

(ps ze hebben geen wifi in het vliegtuig jammer )

• 19 April 2016 - 22:41

Rian:

Hoi Rosa-Lin,

Heel veel plezier in China en een goede reis.

Groetjes Rian

• 21 April 2016 - 07:54

Jelle Van Laarhoven:

Hoi rosa-lin veel succes en plezier in China.ik kijk elke dag op je blog

• 21 April 2016 - 18:19

Lieve Rosa-Lin Hans en Anita
    Hoe gaat het met jullie ? Zijn jullie al een beetje uitgerust? We hoorde van oma Dien dat het allemaal goed gegaan had.Rosa-Lin Anita en Hans geniet van jullie mooie vakantie wij hopen dat jullie de komende dagen nog volop kunnen genieten, vooral als het daar mooi weer is.

• 21 April 2016 - 19:52

Opa En Oma Leijten:

Heel veel groetjes van opa en oma Leijten was ik toen sraks vergeten te vermelden
    Het kan nog wel eens fout gaan met mijn berichtje versturen. Want mijn vorige bericht kan ik niet meer terugvinden.

• 21 April 2016 - 22:23

Heidi:

Hee Roos,
    Je moet nog wel even je vlag aanpassen aan de rechterkolom. Hoop dat je lekker geslapen hebt. Ben zo benieuwd hoe je het allemaal vind. Knuffel en veel plezier

• 21 April 2016 - 22:24

Heidi:

Sorry andere er kant. Ik bedoel dus links

• 22 April 2016 - 12:04

Anita:

veilig geland!Helaas lukt niet nieuwe reisverslagen toe te voegen。
    Hoop zo wel

• 22 April 2016 - 12:17

Rosa-Lin Sterke:

Halllo allemaal. Helaas helaas wil China niet echt meewerken aan de site waarbenij.nu.
    Gisteren wel aantal keren geprobeerd te uploaden, maar dat is niet gelukt.
    Dus de reisverslagen blijven kort en zonder foto's ben ik bang.
    Zegt het voort dat onze verslagen nu onder bij de reacties komen...meer lukt niet!

Gisteren dus veilig geland in een 30 gr warm Beijing. GOede vlucht gehad. Lange zit, dat wel-).
    Ingechecked in het hotel en daarna Verboden Stad bezocht. Maar zowel Rosa-Lin als ik hadden niet geslapen....en dan is een wandeling,30gr en even de uitgang nog moeten zoeken net iets teveel van het goede voor Rosa-Lin ;-). Na even uurtje geslapen te hebben ging het weer....nog gezwommen in hotel en toen met zn allen naar de Chinees 2deuren verderop. Heerlijk gegeten...jawel...met stokjes natuurlijk;-).

Vandaag Chinese Muur bezocht....iets minder warm ...dus aangenaam. Mooi! Indrukwekkend voor de kids ook. Relaxed verder. Zometeen nog naar de food market...en ergens gaan eten met zn 3tjes.
    Hoop weer tot later...ik zal het blijven proberen..anders vind je ons hier bij de reacties...

groetjes X

• 22 April 2016 - 13:18

Karin Fonken:

Goede reis door China en ben benieuwd naar jullie verhalen op dit blog. De foto's houden we wel tegoed :-) Liefs van Karin X

• 22 April 2016 - 13:47

Ans:

Fijn dat jullie goede reis gehad hebben en dat eerste dagen goed verlopen zijn. Weer is daar beter dan hier. Geniet lekker, groetjes de buurtjes

• 22 April 2016 - 14:42

Rian:

Goeie reis gehad en veilig geland, goed om te lezen, het avontuur kan beginnen. Ik blijf jullie volgen.....x Rian

• 23 April 2016 - 09:16

Irma:

Leuk om jullie zo te kunnen volgen. Geniet van deze bijzondere reis!

• 23 April 2016 - 16:14

Kirsten Vd Ven.:

hallo Anita, Hans en Rosa-lin. Het is daar vast goed weer .
    Hier is het vandaag regenachtig en koud.
    Goede vlucht gehad. Leuk om dit zo te kunnen volgen.
    Grtjes Kirsten vd Ven.

• 23 April 2016 - 19:01

Opa En Oma Leijten:

Hallo Rosa-Lin Anita en Hans hoe gaat het met jullie is het er nog zo warm?Jammer dat het allemaal niet wil lukken met het doorsturen van de foto's en het reisverslag. Rosa-Lin Ben je nog steeds aan het genieten van al het mooie om je heen? Wij missen je want nu komt er niemand meer snoepjes halen.En niemand meer op donderdag.Wij hopen dat jullie het erg naar je zin hebben,maar we missen jullie wel.We wachten maar weer op een berichtje van jullie.
    Heel veel groetjes van opa en oma Leijten en tot wederhoren.
    Hier is het niet zo'n mooi weer.
    Tot ziens.

• 23 April 2016 - 21:59

Mariska:

In deze reacties kunnen we ook jullie verslag lezen. Geen punt. Geniet van alles!

• 24 April 2016 - 16:02

Anita:

Hallo, eindelijk weer bericht nu vanuit Zhengzhou inmiddels.
    Maar ik was gebleven bij de food market zie ik in Beijing. Dus verslag daar verder.
    Belevenisje op zich;-)). Spinnen, slangetjes, maden op stokjes. Zeesterren op stokjes, inktvis was nog het normale eten. Toch maar niets geprobeerd ondanks dat onze gids gezegd had gerust alles te kunnen eten op die markt. Een stukje verderop was bljjkbaar n echte chinese food market..daar hoefde niemand iets te proeven....al die geuren die op je af komen is weer even wennen.

Op zaterdag hebben we in de ochtend chinese taalles gehad van Cherry en Wendy......hun engels was niet zo denderend....de muziek stond lekker open in het bike-cafe, en de juf praatte ook heeeel zachtjes. De kids vonden het wel leuk gelukkig...wij werden als ouders een beetje melig van ons "klasje" ;-)).
    Chinese lunch en daarna het spannendste van die dag: fietsen door Beijing! Belevenis zeg....9 million bycicles jn Beijing is het lied, maar er zijn nog meer auto, s en wat scooters erbij...overal voetgangers...of het nou op het fietspad is of op een 5 baansweg....kris kras.
    Dus op onze fiets met n groep van 24 was het manoeuvreren, maar de boodschap is: gewoin doorfietsen en je ervoor gooien;-)). Ze stoppen altijd op tijd ;-))

• 24 April 2016 - 16:33

Deel 2

Op de fiets dus over het plein van de hemelse vrede, de kleine straatjes van de hutongs en langs watertjes en parkjes. Super!
    Zijdemarkt vervolgens bezocht met zn 3tjes....om even aan Rosa-Lin te laten zien en diner bij de pizzahut. Twee keer warme chinese maaltijd op een dag was teveel;-)).
    En vervolgens kwam Kevin langs. Chinese zakenrelatie van Hans die in Beijing woont. Hij had n mooi cadeautje voor Rosa-Lin meegebracht, een bijzondere armband met 18 verschillende kralen die allemaal symbool voor staan voor iets. Mooi!

Vanochtend om half 6 op, 6 uur ontbijt wantbom 7uur pick-up om nzsr treinstation van Beijing te gaan. Wauw....wat n mega station. Blij dat iemand ons precies de weg wees. Je wordt nasr n wachtruimte gestuurd en 20 minuten voor vertrek mag je in decrij bij gaan staan. Je wordt pas het perron opgelaten als de trein er is. Hoge snelheidstrein bracht ons in 3 uur nasr Zhengzhou....300 km/uur.
    En dan nu in een totaal andere wereld beland. Het Ramada Plaza hotel......klinkt ook beter dan het is;-)). Downtown.....ja echt downtown...echt Chinees. Alles en iedereen.
    Gevoel van toen komt bij ons ook weer terug.....je voelt je echt bekeken weer....ongegeneerd. ...en ook Rosa-Lin voelt dat dubbel zo hard vermoed ik. Heftig voor haar....voelt vandaag beetje ongemakkelijk voor ons allemaal. Maar ze stapt gelukkig wel zelf ook de kleinste winkeltjes in waarbij ze weet dat ze aangesproken wordt en ze allemaal lichtelijk verbaasd zijn dat ze klanten hebben die geen chinees praten! Bij de Burger king vandaag begon ik in het engels en acuut werd de serveerster van de kassa ernaast aan haar trui erbij gesleept (die was andere klant aan t helpen, maar ja) want, zo dacht ik toen, die kan engels.
    en bij Hello......hield het op en verscheen ook daar n paniekerige blik;-)).
    Zelfs aanwijzen en handen en voetenwerk blijkt masr gedeeltelijk over te komen. Maar toch gelukt....we durfden hier ook niet verder dan de Burger King;-)).
    Rosa-Lin slaapt inmiddels al sinds 8 uur (nu 22.30u hier bijna). Vermoeid van alle indrukken.
    En morgen komt het spannendste misschien wel van de reis....het kindertehuis. Pick-up at 8! En 2,5 uur in de auto nasr Luohe. Hopelijk een goed ontbijt en n mooie dag voor Rosa-Lin. Tot de volgende blog!

Veel liefs en groetjes van ons uit Zhengzhou

• 24 April 2016 - 16:37

Corry Vugts:

We lezen dat jullie goed zijn aangekomen
    Geniet er lekker van gr Ons

• 24 April 2016 - 17:53

Frans En Ans:

Hoi Rosa-Lin, Anita en Hans,
    Goeie reis gehad! Jammer van geen foto's, maar zien we straks nog wel ergens een keertje.
    Ook heel benieuwd hoe de reactie van Rosa-Lin is in het kindertehuis.
    Geniet er maar van daar met z'n drietjes.
    groetjes van de buurtjes om de hoek.

• 24 April 2016 - 18:44

Opa En Oma Leijten.:

Morgen een goede reis en daar nog mooie dagen, geniet er maar van.
    Hopen dat het allemaal goed verloopt.Rosa-Lln Anita en Hans vele groetjes van Opa en Oma Leijten.

• 24 April 2016 - 21:09

Willemijn:

Leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken. Zal inderdaad wel heel raar zijn nu je in een stukje China zit waar weinig toeristen komen.Ben heel benieuwd hoe het morgen zal zijn/gaan in het kindertehuis. Veel succes morgen. Groetjes van ons allemaal xxx

• 25 April 2016 - 15:38

Cees Peters Rit:

Ni hao familie Sterke,
    Wij volgen jullie niet alleen via dit blog, maar letterlijk ook! We reizen jullie zowat achterna, liggen 1 dagje achter jullie en misschien zien we elkaar op het einde van de reis in Yangshuo! Wij hopen voor jullie dat deze reis, op jullie vorige reis naar China na, één van de meest bijzondere van jullie leven zal worden en dat jullie als gezin hier nog vaak met heel veel plezier aan terug zullen denken. Zaijian! Cees, Mignon, Geertje en Renske